08:00 - 21:00 خرید مستقیم: 09171616004 و 09122076729 - پشتیبانی 24 ساعته: 09391612223
ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ضرورت بکارگیری ردیاب شخصی برای سالمندان

Juliet Agnus you have been hack
27 آبان 1399
دقیقه زمان برای مطالعه

استفاده از تکنولوژی برای تسهیل زندگی روزمره بشر، اوّلین هدف و فایده محصولات پیشرفته و مدرن است. ممکن است اوّلین بار اختراع و تولید یک محصول با اهداف خاصی صورت گرفته باشد و با گذشت زمان اهداف و کاربردهای دیگری نیز برای آن محصول تعریف شود.

 

انواع ردیاب شخصی یکی از محصولاتی است که در ابتدا با مقاصد نظامی و جاسوسی طراحی و تولید شد. هنوز هم انواع ردیاب پیشرفته با چنین اهدافی تولید و استفاده می‌شود ولی در کنار آن، تولیدکنندگان به این باور رسیدند که می‌توان از چنین محصولی در ابعاد کوچک و با قابلیت‌های محدودتر در زندگی روزمره نیز استفاده کرد. یکی از این موارد، استفاده از ردیاب شخصی برای سالمندان است. شرایط خاص و گریزناپذیر سالمندی موجب بروز مشکلاتی برای فرد سالمند و خانواده او می‌شود. بکارگیری یک ردیاب شخصی خوب می‌تواند در رفع این مشکلات کمک شایانی داشته باشد.

 

کاربرد ردیاب شخصی در ایمنی سالمندان در اجتماع

یکی از دغدغه‌های همیشگی سالمندان و اطرافیان آنها سوء استفاده افراد شیاد از سالمندان در اجتماع است. ناتوانی جسمی سالمندان برای مقاومت و دفاع از خود نیز این نگرانی‌ را دو چندان می‌سازد. لذا خروج از منزل به تنهایی برای اغلب سالمندان دلهره‌آور است و لذا بیشتر آنها ترجیح می‌دهند برای خروج از منزل در انتظار اطرافیان خود باشند. این موضوع علاوه بر این که استقلال شخصی ایشان را از بین می‌برد موجب ایجاد افسردگی در سالمندان نیز می‌شود. در حالی که این مشکل می‌تواند با استفاده از یک ردیاب شخصی کوچک و مناسب به راحتی حل شود. با استفاده از ردیاب شخصی، فرزندان و یا اعضای خانواده در هر لحظه از مکان دقیق سالمندان آگاهی داشته و در صورت نیاز ایشان بلافاصله می‌توانند در محل حاضر شده و یا از نیروهای امدادی کمک بگیرند. امروزه انواع ردیاب شخصی بسیار کوچک و سبک در بازار وجود دارد که می‌توان آن را مثلاً به عنوان جاسوئیچی مورد استفاده قرار داد.

 

کاربرد ردیاب شخصی برای سلامت سالمندان

متأسفانه اغلب سالمندان گرفتار بیماری‌های مزمنی چون فشارخون، دیابت، آرتروز و…  هستند. برای بسیاری از این بیماری‌ها استفاده به موقع از داروهای خاص ضروری است. حال آنکه احتمال فراموشی مصرف دارو در سالمندان کم نیست. در چنین مواردی اگر یک ردیاب شخصی در دسترس سالمند باشد، تنها با فشردن یک دکمه، پیام هشدار برای فرزندان ارسال می‌شود و آنها بلافاصله می‌توانند با حضور در محل و یا کمک گرفتن از همسایگان، فرد سالمند را از خطر نجات دهند.

 

کاربرد ردیاب شخصی در کاهش خطرات ناشی از سالمندی

ضعف طبیعی بدن انسان در دوران سالمندی موجب می‌شود تا حوادث غیرمترقبه همواره در کمین سالمندان باشد. حوادثی از قبیل گرفتگی عضلات، زمین خوردن و سکته قلبی از جمله مشکلات رایجی است که هم در داخل و هم خارج از خانه ممکن است برای سالمندان اتّفاق بیافتد. در چنین مواردی اگر سالمندان بتوانند در همان دقایق ابتدایی درخواست کمک کنند از مشکلات و عوارض فراوانی در آینده جلوگیری می‌شود. در انواع ردیاب شخصی، ساده‌ترین روش برای درخواست کمک سالمندان پیش‌بینی شده که معمولاً تنها با فشردن دکمه SOS پیام درخواست کمک فوری برای فرزندان ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مرتبط

ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده با استفاده از جی پی اس

ردیابی موقعیت مکانی اعضای خانواده با استفاده از جی پی اس در این مقاله سعی کردیم با ردیاب ...
Juliet Agnus you have been hack
10 اسفند 1399

جی پی اس (GPS) در زندگی روزمره

همه ما برای یکبار هم که شده برای پیدا کردن آدرس از جی پی اس گوشی استفاده ...
Juliet Agnus you have been hack
26 بهمن 1399

همه چیز درباره سیستم های GPS

سیستم مکان یاب جهانی (Global Positioning Systems) یا GPS یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است ...
Juliet Agnus you have been hack
26 آبان 1399